• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Vad bör jag ta mig till? 1.4 miljoner i blanco

Squashen

V.I.P
Poäng: 657
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
765
Mottagna reaktioner
733
Poäng
657
Det jag insett efter att ha gått på gruppsamtal för spelmissbruket är att alla först har pengarna i åtanke som den stora skammen, som den stora förlusten och att om man bara skulle vinna tillbaka pengarna så skulle allt lösa sig.

Men efter en hel del självrannsakan så skulle jag nog säga att det är lögnerna, vilseledandet, undanhållandet och framför allt all tid som lagts på att smyga runt med sker, att spela, att ljuga och hitta på lögner, som är det värsta.
Även om pengarna på något magiskt vis kommer tillbaka till en så kommer ljugandet ändå fortsätta vara en del av din identitet då du tillbringat år med att ljuga. Därför tror jag att så många här beskriver en sådan stor lättnad av att berätta om situationen för sin partner/familj. Det är enligt mig det enda sättet att påbörja en väg tillbaka till den person man en gång var och kanske vill vara igen.

I slutändan är det ”bara” pengar som spelats bort, bara pengar som kommer finnas i mindre mängd i framtiden, men tid med relationer och egen hälsa är det du ska fokusera på, det kommer inte tillbaka lika lätt…
Otroligt bra skrivet och precis det jag har insett senaste månaderna (snart 3 år spelfri)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp